Çırê Musyon

16 Ağustos 2013 Cuma

KÜRTLERIN NÜFUSU NE KADARDIR?

Ape Musa Nazli Ilicak'ın da konuk olduğu bir panele katılır.

Moderatör  Ape Musa'ya, Türkiyede yaşayan Kürtlerin nufusunun ne kadar olduğunu sorar.

-Ape Musa 40 Milyon der,  Nazlı Ilıcak ise Türkieye de yaşayan Kürtlerin nufusunun 4 milyon olduğunu iddia eder.

 Panelin soru cevap bölümünde bir genç söz hakkı alır ve şu soruyu sorar:

Musa amca konuşmasında ,Türkiye de 40 milyon, Nazlı hanım ise 4 Milyon Kürdün yaşadığını söyledi.
Iki rakam arasinda uçurum var.
Acaba bizlere gerçekten Türkiye de ne kadar Kürdün yaşadığını istatistiklerle izah edebilirler mi?


Musa amca söz hakkı alır.

Ben gencimize çok çok teşekkür ederim, çok güzel bir soru sordu  der.

Ardından:  ‘Biliyorsunuz, Türkiye cumhuriyeti, biz Kürler hakkında istatistik tutmamış, biz Kürtlerinde istatistik tutmamıza müsaade etmiyor.
Bu yüzden ben gencimize istatistikle cevap veremem.  Eğer müsaade ediyorsanız bir fıkra ile Kürtlerin nüfusunun ne kadar olduğunu ispatlayabilirim.

Musa amca fıkradan söz edince  bütün dinleyiciler pür dikkat dinlerler.
Durumdan memnun olan Musa amca fıkrayı anlatmaya başlar.

’Bir gün çok güzel bir kız sokakta yürüyormuş, genç bir oğlanda kızın ardına takılmış. Laf atmış kıza, demişki; senin o kiraz dudaklarından öpmek isterim.

-Kız  oğlana bakmış, ayağının topuğunu göstermiş, "bak bununla kafanı kırarım demiş", Oğlan kıza bir adım daha yanaşmış, kızım ben çok üstten istedim, sen çok altan gösterdin, en iyisi gel ortasında anlaşalım’  demiş.

-Salonda kahkahalar kopunca, Musa amca taşı tam gediğe koymak için Nazlı Ilıcak’ a bakmış :
-Bu benimle Nazlı Hanım’ın meselesine benzedi der.

Ben çok üstten söyledim o çok alttan gösterdi en iyisi ortasından anlaşmamızdır dedi. 
Rivayet edilir, denir ki Nazlı hanım: ‘terbiyesiz herif ‘ deyip paneli terk etmiş, izleyiciler ise gülmekten adeta bayılmışlar.


Irfan KAYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder